wägga.

vilket kli i fingrarna jag har haft över att få skriva av mig! tyvärr har jag somnat innan datorn ens startat, vilket tar ca 30 sekunder, men är man trött så är man ;) så det är över två veckor sedan jag skrev sist vilket innebär att ni inte kan få en kort och enkel uppdatering om mitt liv utan en hel uppsats återigen. det går säkert lika bra det, så har mina söta vänner något att läsa innan de somnar på kvällen eller när de äter frukost framför datorn. åter till ämnet! förra veckan bestod av jobb typ 11-22 alla dagar, fast jag var ledig på lördagen och det var skönt. jag tror jag spelade tv-spel och åt godis, det låter som något jag skulle göra en ledig dag ialla fall. sedan gick en vecka till med jobb tre dagar och jag fick långledigt helt utan anledning, men ibland ska turen drabba mig med och det var underbart!

i torsdags fick jag finbesök av mamma, johan och lillasyster. vi åt pizza, strosade runt på stan och sen blev det efterrätt på glassbåten som har världens godaste glass. i fredags storstädade jag hela lägenheten och sen jobbade jag på harry's mellan 21.30-03.00 och det var faktiskt roligt. eller nja, att jobba under en studentfest med mösspåtagning gav mig blandade känslor,man saknar verkligen den tiden men samtidigt så kan dem där snoriga studenterna vara ganska jobbiga. in med mössan, ut med mössan, hämta mobil, hämta cigg, smeta läppglans, lämna mobil, hämta tuggummi, mer cigg, ut med mössan, smeta läppglans osv..bra tålamods-träning ialla fall! härliga arbetskamrater att prata om kvällen med tillsammans med nattmaten gör det värt det ialla fall! i lördags gick jag och robin en runda på stan, sen hem och fixa sig och på kvällen blev det utgång med patricia & jessica. riktigt kul kväll som slutade med att jag skrattade så mycket att min eyeliner smetades ut över hela ögonlocket inne på marina kebab, hur sexigt? ;) hahaha!

i söndags njöt jag av solen tillsammans med patricia på en gräsplätt i asarum. vi kollade även på amerikans fotboll men det var inte alls lika coolt som i tv-serier, så ni vet ;) detta var även första gången jag tackat nej till att jobba. jag är en sådan som alltid säger ja, ställer upp, hoppar in för andra, klipper på min fritid, kvällar, helger, morgnar, jobbar extra på harry's. jag har blivit en jävla ja-sägare! så därför sa jag nej. för jag ville vara ledig. jag bestämde för min egen skull istället för att göra något för alla andra hela tiden. och nej, jag är inget helgon men jag ställer gärna upp när jag kan. självklart hade jag dåligt samvete över detta och förväntade mig en utskällning idag på jobbet men inget hände. vaddå, får joanna med säga nej ibland? precis som alla andra får och gör? konstigt. men skönt. jag kan om jag vill!

igår, måndag, firade vi tre år. tre år! helt otroligt att jag fått ha dig vid min sida i över tusen dagar. tänk att man fortfarande kan tycka om någon så mycket efter så lång tid. min tvillingsjäl! vi firade på ett underbart och ganska cheesy sätt. en filt, fika, baguetter, frukt och kakor på en klippa vid havet längs strandpromenaden här i karlshamn. i varandras armar låg vi och njöt av solen, ledigheten, kärleken och livet i ett par timmar. i några timmar fick våra kroppar och sinnen lite ro då vi rymde från vår stressiga vardag. det var den bästa dagen på mycket länge! ♥

idag, tisdag har jag jobbat 11-23. fyfan vad roligt jag har haft! sista timmarna skrattade vi åt allt! jag må ha jobbiga arbetstider och ganska oglamorösa arbetsuppgifter, men fy farao vilka sköna jobbkompisar jag har! jag asgarvar minst fem gånger varje dag. det känns helt ok! i veckan blir det jobbjobbjobb! är ledig lördag men då ska jag ligga bakis och äta chips, för på fredag blir det nog utgång med emelie och fler från jobbet! jag älskar att lära känna nya människor, äntligen kommer man "in i karlshamn" tillskillnad från när man jobbade i kristianstad. mitt liv är mycket bra! och tänk alla fina vänner jag har "hemma", lite utspridda överallt. dem ska jag bjuda över på en helkväll snart minsann! fick ett sms som fick mig att skratta högt, något om mtv och en 8mile mössa? ;) haha! nu borde jag verkligen sova, godnatt lovers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback